Elektronická čekárna lékařům zjednoduší práci (a život)
Klidně a spořádaně čekající pacienti a žádné rušení při práci. Taková čekárna je snem každého lékaře – a zařízení NEKLEPAT mu tento sen snadno splní.
Elektronické řízení fronty návštěvníků a jejich vyvolávání všichni známe třeba z různých úřadů. Výhody jsou zřejmé: nehrozí žádné předbíhání a čekání probíhá v klidu a bez emocí. Zařízení vyvinutá přímo na míru zdravotnickým zařízením toho ovšem zvládnou ještě daleko víc. Registrační kiosky a vyvolávací systémy od NEKLEPAT nejen zjistí důvod návštěvy a sdělí čekajícímu pacientovi, že je na řadě, ale umožňují i zjistit totožnost příchozího pomocí čtečky kartiček pojišťovny a dokladů. Pokud jsou napojeny na ambulantní program ordinace, karta pacienta se v programu otevře, aniž by bylo potřeba cokoliv vyhledávat nebo přepisovat údaje.
Někde stačí verze Neklepat BASIC, jinde ocení DISPLEJ nebo PRINT
Systém NEKLEPAT je k dispozici v různých konfiguracích a každé zdravotnické zařízení si z nich může vybrat takovou, která nejlépe odpovídá jeho potřebám. Třeba odběrové centrum nepotřebuje znát důvod návštěvy, ale stačí mu jen identifikovat totožnost příchozího, proto zvolí registrační kiosek BASIC. Když personál potřebuje zjistit, proč kdo přišel, využije registrační kiosek DISPLEJ.
Seznam důvodů návštěvy, ze kterých si pacienti vybírají, si každá ordinace může určit sama. Verze PRINT navíc vytiskne pacientům pořadová čísla.
Ke kterékoliv variantě registračního kiosku lze připojit i vyvolávací systém a zvát tak pacienty ke vstupu do ordinace bez nutnosti vycházet do čekárny, pouze zobrazením části jejich jména nebo pořadového čísla na monitoru v čekárně. Součástí vyvolávacího systému je i nadstavbový modul ENTRY Signage, který umožňuje využívat monitor nejen k vyvolávání pacientů. Lékař na něm může promítat reklamní obsah nebo třeba informace o termínech dovolené.
NEKLEPAT pořizujte postupně, jak bude potřeba
Váháte, kterou verzi zvolit? Zkušenosti říkají, že menší ordinace praktických lékařů a specialistů, typicky jeden lékař a sestra, zpravidla volí variantu DISPLEJ bez vyvolávacího systému. Stačí jim totiž vědět, kdo je v čekárně a co potřebuje. Trochu větší ordinace, případně ordinace s více lékaři nebo recepcí, nejvíc oceňují systém LITE. Ten se skládá z registračního kiosku DISPLEJ a vyvolávacího modulu, takže není třeba vycházet do čekárny. Větším lékařským zařízením, jako jsou například polikliniky, zpravidla vyhovuje nejvybavenější systém PRINT. Jedná se o kombinaci registračního kiosku DISPLEJ s termotiskárnou pořadových štítků a
vyvolávacího modulu.
Dobrou zprávou je, že není nutné rozhodnout se hned. Můžete začít se základní konfigurací NEKLEPAT a vyvolávací systém nebo další moduly dokupovat postupně, až na základě zkušeností. Zařízení a jeho doplňky lze nakonfigurovat na míru, přesně podle potřeb každého zdravotnického zařízení. Třeba pro pokrytí členitějších prostor je k dispozici vyvolávací systém s více obrazovkami. K oblíbeným doplňkům patří stojan pro registrační kiosek – užitečný tam, kde není možné umístění na zeď. A skoro všude se osvědčují plakáty s přehledným manuálem pro použití kiosku, díky kterým pacienti hned vědí, jak se zařízením pracovat.
Instalace je otázkou pár hodin
Uvést NEKLEPAT do provozu není nic složitého. V čekárně je pouze potřeba mít přístup k elektrické a datové síti, což lze dořešit i v rámci montáže, a ordinace musí být vybavená počítačem s operačním systémem Windows. Zařízení stačí přimontovat na zeď a natáhnout jeden kabel počítačové sítě LAN k nejbližšímu routeru či switchi. Tím stejným kabelem se obvykle vede i elektrické napájení. Instalace včetně zaškolení personálu zpravidla trvá jen několik hodin a případný servis se už provádí na dálku.
Systém Neklepat dnes používá přibližně 400 zdravotnických zařízení po celé České republice. Nyní začíná i jeho distribuce na slovenský trh. Co si na tomto řešení lékaři pochvalují? „Usnadnění práce, komfort při odbavení pacientů a přehled o tom, kdo je v čekárně a s čím přichází. Ale úplně nejvíc si pochvalují celkové zklidnění atmosféry v čekárně,“ říká servisní technik společnosti Compek Medical Services Václav Nechuta, který zařízení NEKLEPAT instaluje a propojuje s ambulantním softwarem.
„Pacienti mají díky NEKLEPAT přehled o tom, kdo je na řadě. Neklepou na dveře a nedohadují se ani mezi sebou, ani s lékařem. Když pacient ví, že je personál o jeho přítomnosti informován, nebojí se totiž ztráty svého pořadí a sestra i lékař jsou méně rušeni v aktuální práci,“ vysvětluje Václav Nechuta. „Navíc veškerá práce s příjmem a odbavením pacientů je snadnější, sestra vše vyřeší pomocí pár kliknutí myší. Za rok tak ušetří poměrně zajímavé množství času, které může věnovat něčemu jinému,“ dodává.